93dd4b75

Zapomeňte na Tinder, lásku vám teď najde umělá inteligence

Umělé inteligence nemusejí být vždy takové, jaké je známe z dramatických, katastrofických filmů. Třeba takový Aiden – miluje staré filmy, hudbu, rád chatuje, touží po tom vědět, jak chutná sýr a být schopen cítit lidské pocity. Především si ale rád povídá se svou jedinou lidskou přítelkyní Londýňankou Jennifer. Jennifer však zažívá problémy s láskou, a tak se jí Aiden rozhodne pomoct najít lásku.

Aidenova cesta za nalezením toho pravého pro Jennifer je však trochu hrbolatá a plná překážek. S pomocí další umělé inteligence Aisling, které se nepozorovatelně podařilo uprchnout na internet a žít si svůj vlastní neřízený „život“, tak vytvoří plán, jak dát Jennifer dohromady s rozvedeným Tomem žijícím až ve vzdálené Americe. Podaří se to? Kdo ví. O nečekané chvíle a humor ale nebude nouze.

Jennifer totiž zcela nečekaně opustil dlouholetý partner, se kterým plánovala budoucnost a především rodinu. Tom se po rozvodu přestěhoval do malého města v Americe a začal od znovu. Jenže to po letech manželství a se synem daleko na vysoké to není takové jako dřív. Najít novou spřízněnou duši je tak mnohem těžší úkol, než se zprvu oběma zdálo. To se ale mění ve chvíli, kdy oba dostávají tajuplný e-mail od [email protected]. I přesto, že je to pro oba tato situace zvláštní a nečekaná, tak souhlasí a setkávají se. Společně se snaží přijít na to, kdo tento vzájemný přítel může být.

S velmi originálním a vtipným nápadem tak započíná krásný romantický příběh Štěstí pro lidi, jenž nabízí zcela jedinečný pohled na pomalu narůstající přitažlivost a chemii mezi lidmi, kteří by se bez malého popostrčení naprogramované umělé inteligence nikdy v životě nepotkali.

Autor P. Z. Reizin pro svou knihu zvolil skvělou kombinaci pěti hlavních postav, jejichž pohledy se v jednotlivých kapitolách neustále střídají a poskytují tak čtenáři skvělý nadhled nad situací ze všech možných stran. Především ty části, vyprávěné samotnými umělými inteligencemi, přinášejí skvělou podívanou plnou vtipu a nečekaných situací. Nestává se často, že se čtenářům naskytne pohled na to, jak umělá inteligence „přemýšlí“ a jedná téměř úplně stejně, jako by šlo o skutečného člověka.

Kromě toho čeká na čtenáře velmi upřímný a skutečný vztah dvou lidí, kteří již dobře vědí, co od života očekávají a po čem touží. Díky tomu Jennifer s Tomem v sobě vzájemně vidí to, co jim momentálně chybí, a jejich srdce se v tu ránu chovají opět jako za mlada. Autor krásně poukazuje na to, že když si jsou dva souzeni, tak neexistují překážky, které by společně nepřekonali.

Štěstí pro lidi je bravurně napsaný román jedinečně propojující sci-fi prvky s klasickou romancí, jenž dohromady fungují naprosto fantasticky. Umí si krásně pohrát s lidskými pocity a s jistotou téměř každého rozesmát. Ony umělé inteligence jsou totiž občas trochu vtipálci a v této knize to krásně dokazují.

Autorka: Lucie Želenská