Za životem v obrazech

Isla je do Joshe zamilovaná už léta, ale je přesvědčená, že on si jí nikdy pořádně nevšiml. Až je jednoho večera svede dohromady osud… ale taky pořádně silné léky proti bolesti, které z Isly najednou udělají daleko otevřenější osobu, co se nebojí před svým idolem blábolit o čemkoliv. Horší je, že si z toho druhý den moc nepamatuje a je zhrozená tím, že Joshe nejspíš nadobro odradila.

S novým školním rokem ovšem přichází také poslední příležitost pro to, aby se konečně odhodlala a nějak na sebe upozornila kluka, na kterém zbožňuje úplně všechno. Jeho úsměv, jeho myšlení, jeho vztah k přátelům, jeho kresby. Jak se ale zdá, Josh její náklonost nejspíš opětuje a aniž by Isla dokázala uvěřit svému štěstí, je z nich dvou pár.

Přes počáteční nesmělé oťukávání se dostanou do fáze, kdy jsou oba štěstím bez sebe, proto nejsou připravení na životní lapálie, které se brzy dostaví. Jejich zamilovaná idylka brzy skončí, oba jsou postaveni před několik důležitých otázek, na které zatím neznají odpovědi. Jak to bude dál po maturitě? Rozdělí je i volba vysoké školy? A co jejich rodiny? Dokážou být pár, i když je každý z nich někde úplně jinde?

Isla a šťastné konce je velice očekávaný třetí díl trilogie z pera Stephanie Perkinsové, která na sebe výrazně upozornila v roce 2010 svou prvotinou Polibek pro Annu a hned si získala srdce mnoha čtenářek po celém světe. Na třetí knihu se ovšem čekalo poměrně dlouho a chvíli to vypadalo, že ji autorka snad ani nedopíše.

Stejně jako předchozí knihy, je i Isla rozkošná romanťárna o tom, jak vypadá první osudová láska, první velké životní kroky a vůbec všechen ten zmatek okolo citů či budoucnosti. Oba hlavní protagonisté příběhu jsou neskuteční sympaťáci, kterým držíte pěsti až do samotného konce a hltáte stránku za stránkou, představujete si všechny Joshovy neuvěřitelné kresby a sledujete Paříž, Barcelonu i Manhattan jejich očima.

Fanoušky série jistě potěší i to, že se podíváme na předchozí páry, jejichž osudy jsme sledovali v předešlých knihách. Neztratili nic na své osobitosti a jsou to stále vaši staří dobří přátelé, kteří vám chyběli. Knihu jsem si krásně užila od začátku do konce a je mi líto, že to tak rychle skončilo. Určitě ji doporučuju všem beznadějným romantikům a milovníkům skvostné architektury, uhrančivých kreseb a šťastných konců.

Autorka: Petra Sýkorová