Tohle dítě není moje

Přesně tohle prožívá Alice Fancourtová. Dítě, které po návratu domů vidí v postýlce, není její novorozená dcera Florence. Manžel David ji však přesvědčuje o opaku. A pokud hodlá trvat na své pravdě, je ona buď lhářka, nebo blázen. Neoblomná Alice volá policii, chce dokázat, že holčička opravdu není Florence, po níž se musí začít ihned pátrat.

Policisté zjišťují, že v domě Fancourtových před pár lety vyšetřovali jiný případ – vraždu Davidovy první ženy Laury. Kauzu dostávají na starosti policisté Simon Waterhouse a Charlie Zailerová. Simonovi je Alice sympatická a má pro ni slabost, zato Charlie jí nemůže přijít na jméno. Alice údajně trpí poporodní depresí, která zkresluje její vnímání. Florence nemohla být vyměněná, žádné jiné dítě se nepohřešuje.

Důsledný Simon se nevzdává a snaží se přijít záhadě na kloub, zároveň tuší, že tady něco nehraje. Jak může vražda Laury souviset s Florence? Vyšetřování nabírá nový směr, když Alice i s dítětem zmizí.

Autorka píše opravdu poutavě, její doménou jsou napínavé psychothrillery, které zvládá s bravurou. Moje první setkání se Sophií Hannah proběhlo před několika lety, kdy se mi do rukou dostal její román Ztráty a lži, který mě nesmírně zaujal. Byla jsem tehdy dost zklamaná, že od autorky žádná další kniha nevyšla, proto jsem teď ráda, že si její díla nachází cestu na český knižní trh, a že autorka, mimo jiné i básnířka, pokračuje také v odkazu Agathy Christie a oživila detektivní příběhy s Herculem Poirotem.

Psychothriller Pusinka je zárukou napínavé a adrenalinové četby. Budete si lámat hlavu nad otázkami, které vám při čtení logicky vyvstanou v hlavě. Na čí straně je pravda? Je David opravdu tak brutální násilník, nebo je to jen bludná domněnka labilní Alice? Kde je Florence? Šokující a svým způsobem nečekané vyústění příběhu vás překvapí, a přesně tak to v psychologicky laděných detektivkách má být.

Autorka: Barbora Javorková