Sonea, dívka ze slumů

Sonea je dívka ze slumů, žije se svou tetou a strýcem, občas krade, občas chodí, kam nemá. Během každoroční Očisty (vyhánění zlodějů a zločinců z města) se jí podaří kamenem prohodit ochrannou bariéru čarodějů a jednoho z nich zasáhnout. Sonea i celé společenství čarodějů je v šoku. Bariéru lze prolomit pouze pomocí kouzel, tak jak je možné, že malá obyčejná holka něco takového dokázala? Sonea se za pomocí zlodějů a přítele Ceryho dlouho před Společenstvím skrývá a snaží se ovládnout svoji nově objevenou moc. Nedaří se. Poté, co uvolněnou energií zdemoluje kus městské čtvrti, přichází do Společenství a je postavena před volbu: Učit se na univerzitě a později se přidat k tolik nenávideným mágům a možná i zbytečné Očistě, nebo nechat svou moc svázat a vrátit se znovu jako obyčejná dívka do slumů?

Asi tušíte, jak to dopadne. V dalších knihách pak Sonea zažívá jedno trápení za druhým. Musí kvůli bezpečí sebe a svých blízkých odmítnout nečekaně nalezenou lásku, podporu svého poručníka, občas se nechat šikanovat a držet jazyk za zuby. Závěrečný díl trilogie je pak opravdovým vrcholem a skvěle vás naladí na další knihy, které nakladatelství Zoner Press vydává (Trilogie Zrádkyň).

První dvě knihy byly příjemné. Pohodové fantasy čtení, poměrně pomalý děj a předvídatelná zápletka. Určitě nečekejte žádný krvák, vše se točí kolem intrik, politiky, konvencí, poměrně „neškodné“ magie. Zajímavé je vykreslení prostředí – univerzita, systém zlodějských stezek, slumy, plavba po moři atd. Naopak třetí díl vás nenechá spát. Jako by předchozí dva připravovaly půdu pro velké finále. Kromě Soney se středobodem příběhu stává nejvyšší lord Akkarin, ve hře je boj o přežití celého Společenství a konec je… no, nečekaný, tak trochu.

Soneu si oblíbíte, velice zajímavým vývojem prochází Akkarin a je určitě nejatraktivnějším hrdinou celého příběhu. Ostatní postavy jsou trochu plytké, ale nevadí to. I přesto, že se děj vyvíjí pomalu, určitě si čtení užijete. Jazyk je také trochu jednodušší a přizpůsobený spíše dospívajícím čtenářkám, ale i starší ročníky ho stráví, možná se jen občas nad něčím pozastavíte.

Po dočtení knih mi bylo líto, že se mi nedostaly do rukou dřív, nejlépe chvíli po tom, co jsem dokončila sérii o Harrym Potterovi. Díky mnohým paralelám by to byla skvělá pokračující četba. Trudi Canavan prostě umí napsat příběh, který si oblíbíte. Proto si knížky přečtěte, nezklamou vás! Nakladatelství Zoner Press dávám plusové body za nové vydání se skvělými obálkami. Musím říct, že jsem kolem původních obálek procházela v knihkupectví docela často a ani jednou mě nenapadlo prozkoumat je blíže. Teď je nemůžete minout.

Autorka: Olga Biernátová

Zdroj obrázku: Cearafinn.deviantart.com

Soutěž o Trilogii o černém mágovi