Sonda do duše dvou lidí, kteří si navzájem změní svět

Louisa Clarková je obyčejná dívka, která žije asi ten nejobyčejnější život, jaký by mohla literární postava vůbec žít. Pracuje v malém bistru, v šestadvaceti letech stále bydlí rodičů, a než aby se postavila na vlastní nohy, krčí se raději v malém pokoji, který se až nápadně podobá jistému přístěnku pod schody v Zobí ulici. Ani její nudný přítel Patrick, otravně horlivý sportovec, to nedokáže zachránit. Přesto má Louisa svůj život ráda a za nic by ho nevyměnila.

Will Traynor je úspěšný, bohatý a velmi pohledný. Pro Willa neexistují žádné hranice a svůj život si užívá jako nikdo. Jenže stačí chvilka a jeho dokonalý svět se doslova obrátí naruby. Will doplatí na nepozornost motorkáře a po tragické nehodě zůstává ochrnutý téměř po celém těle. Z akčního a zapáleného Willa se tak rázem stává nemohoucí kvadruplegik, jehož pošramocené zdraví může nenávratně ohrozit i sebemenší viróza.

Poté, co bistro zavřou a Louisa přijde o svou milovanou práci, dostane zázrakem místo Willovy ošetřovatelky. Po dobu šesti měsíců mu má pomáhat s běžnými činnostmi a dělat mu během dne společnost. A tak se setkává zcela nesourodá dvojice – letargická užvaněná Louisa a náladový morous Will. Jejich první setkání jsou zpočátku rozpačitá a je v nich cítit lehce vražedné napětí. Jejich ironickou a sarkastickou komunikaci si ale nakonec zamilujete.

Plán, že si spolu odkroutí šest měsíců, se nakonec vyvine zcela jiným směrem. Louisa se rozhodne ukázat svému svěřenci všechny krásy života a povzbudit ho, jak nejlépe umí.  Nakonec je to ale Will, kdo Louise ukáže, pro co stojí žít.

Vskutku čtivý příběh je z větší části popisován z pohledu Louisy, ale autorka nám dává nahlédnout i do nitra Willových rodičů nebo jeho pečovatele Nathana. Nejen že vás přiměje horlivě otáčet stránky se strachem, co teď přijde, ale také vás donutí popřemýšlet nad otázkou důstojného žití a smrti. Varuji vás, dojde na smích i na slzy.

Než jsem tě poznala je přesně ten typ knížky, který nedokážete odložit. Přečtete ji rychle, ani nebudete vědět jak. Srdcervoucí příběh ve vás zanechá stopu a nedovolí vám se od něj  jen tak odpoutat.

Hodnocení: 89 %

Autorka: Barbora Votavová