Slavná, talentovaná a přesto sama sebou

Biografie Adele mapuje zpěvaččinu kariéru od natočení prvního singlu až po neuvěřitelný úspěch jejích alb. Dozvíme se, jaké bylo její rodinné zázemí, které hudební směry ji v mládí nejvíce ovlivnily a jakým způsobem se zrodila její láska k hudbě.

Adele sledujeme při studiu na umělecké Brit School, při podepsání smlouvy s vydavatelstvím XL Recordings. Cesta prvních úspěchů je poměrně strmá, přichází vydání debutové desky s názvem 19, která má neuvěřitelný úspěch, následuje řada prestižních ocenění, a nato Adele vydává další album 21, které doslova láme rekordy prodejnosti. Má skvěle našlápnuto a stává se známou v celosvětovém měřítku.

Kniha pochopitelně zahrnuje i podrobný rozbor alb 19 a 21 (její životní příběh se uzavírá v momentě, kdy se do světa vydává její nejnovější album 25), což jako fanoušek této nesmírně talentované zpěvačky velmi oceňuji. Pro Adele jsou typické chytlavé a hluboce osobní písně, ve kterých doslova odhaluje duši a které vycházejí z jejího vlastního prožitku. Pokud vás zajímá, jaké myšlenky a emoce stojí za každou písní a co se Adele jednotlivými slovy snaží sdělit světu, tahle kniha ukojí vaši zvědavost.

Její život ovšem není jen kariéra a sláva, dotkneme se i jejího osobního života. Adele rozhodně není žádná rozmazlená celebrita. Křehkost a emotivnost jejích písní jsou až v kontrastu s její přímou a cílevědomou povahou. Pro Adele je typické neutuchající nadšení, smysl pro humor, upřímnost, vrozená skromnost a neobyčejný talent. Pokud jste k ní dosud měli jen vlažný vztah, věřím, že po přečtení této biografie si ji zamilujete. Rozhodně obdivuji způsob, jakým se vyrovnává s náporem emocí po vystoupení a s úspěchem svých písní, a v neposlední řadě s narážkami na svůj tělesný vzhled. Zároveň si zaslouží obdiv i za to, jak se přes veškerou slávu drží nohama na zemi a zůstává tím, čím chce být – obyčejnou holkou, co miluje zpěv a hudbu.

Ačkoli se jedná o biografii, rozhodně nečekejte suchopárný výčet zásadních zvratů kariéry. Musím uznat, že je to velice poutavé čtení. Každá kapitola mapuje zásadní moment její kariéry i života. Odstavce popisující zpěvaččiny úspěchy a počiny jsou prokládány jejími glosami, komentáři aktuálního dění a řeknu vám, že osobitost jednotlivých názorů a její smysl pro humor vám učaruje.

A ač je její kariéra relativně krátká a počet vydaných alb není nijak závratný, rozhodně tato kniha potěší každého hudebního fanouška. A upozorňuji čtenáře, že hrozí totální závislost na jejích písních a nepřetržité nutkání si její singly broukat.

Autorka: Monika Riesová