Síla mateřské lásky překoná i hluboká tajemství

Neva Bradleyová je nejmladší z této trojice. Tak jako její matka Grace a babička Floss i ona pomáhá rodičkám přivádět jejich děti na svět. Zanedlouho sama rozšíří řady novopečených matek. Neva se snaží před kolegy i rodinou těhotenství tajit, stejně jako totožnost otce, s čímž se nechce smířit její matka. Grace totiž vyrůstala bez něj a nechce, aby její vnouče potkalo totéž.

Čím víc se Grace snaží prolomit dceřino mlčení a přijít jejímu tajemství na kloub, tím víc se Neva brání a buduje si kolem sebe ochrannou zeď. Ani jedna z žen nemá tušení, že nejvíc toho před nimi skrývá Floss. Takovou bombu, která může všechno, co si během let vybudovaly, rozmetat na prach. Dokáže se Floss postavit problému čelem a objasnit své dceři a vnučce letité tajemství? Je to sázka do loterie, která buď vyjde nebo ne.

Román Tajemství porodních bab nenabízí jen pohled do spletitého nitra jedné rodiny, kterou drží pohromadě síla ženství a mateřství. Prostřednictvím knihy nahlédnete do světa, kterému vládne příroda. Domácí porody, byť je ženy absolvují od počátku věků, stále nemají své pevné místo ani v současné době a lékaři na ně hledí s nedůvěrou.

Floss, Grace i Neva jsou vypravěčkami tohoto silného a mimořádně půvabného románu. Každá z nich nabízí svůj úhel pohledu, každá je naprosto jiná, a přesto spolu tvoří fungující celek. Ve vyprávění se střídají a na vás zůstává rozhodnutí, která z nich si vás podmaní nejvíc. Energická a až příliš starostlivá Grace, jejíž urputnost vám poleze trochu na nervy? Trpělivá, milující a obětavá Floss, stojící vždy trochu v pozadí, aby své ženy nenápadně směrovala, kam je třeba? Nebo samostatná, ale někdy tápající Neva, která si hledá své místo v životě?

Tajemství porodních bab je nádherný a čtivý rodinný román, který oslavuje ženskost a perfektně mapuje vztahy mezi dcerami a matkami.

Autorka: Barbora Javorková