Sdílený smutek, menší smutek

Poté, co Becky vyhodili z depresivní podpůrné skupiny pro vdovy, rozhodla se, že si s žalem po smrti manžela poradí jinak. Oslovila pět žen, aby společně vytvořily novou podpůrnou skupinu. Takovou, která bude založena na přátelství, praktické pomoci, touze po nových zážitcích a hlavně smíchu. Navzájem se vůbec neznají, nemají společné zájmy a ani nepocházejí ze stejného  prostředí. Přesto je jedna věc, která je spojuje.

Novinářka Becky Aikmanová napsala knihu společně s pěti ženami, které stejně jako ona v mladém věku ovdověly. Květy, jak si dámy říkají, podnikají nejrůznější dobrodružství, navazují přátelství a především se snaží jedna druhou podržet v tak těžké životní chvíli. Díky vzájemné podpoře nejen, že dávají své životy zase dohromady, ale také bortí zažité mýty o ovdovělých ženách. Tahle šestice sebevědomých žen nechodí zahalena v černé barvě s obličejem zakrytým tmavými brýlemi. Scházejí se s přáteli, poznávají nové muže, řeší problémy s dětmi, hledají nový domov nebo práci, umí se bavit a razantně odmítají označení „vdova“ spolu se soucitným pohledem ostatních. Zkrátka snaží se žít naplno a s úsměvem, i když bez své drahé polovičky.

Kniha Vdovám smutek nesluší vás i přes tak citlivé téma dokáže občas pobavit a rozesmát. Jejím cílem není poplakávání, i když příběhy jednotlivých žen jsou skutečně emotivní. Kniha vás také donutí zamyslet se nad křehkostí partnerských vztahů a života, který dokáže být nepředvídatelný, krutý, milosrdný a radostný zároveň.

Vdovám smutek nesluší je poklidný čtivý příběh, bez výrazných zvratů. Autorka se hned na začátku knihy hezky rozepsala, ale zhruba od druhé poloviny se nasazené příjemné tempo lehce zpomaluje. Díky tomu však krásně vidíte, jak dámy postupují a jakou neuvěřitelnou vnitřní sílu jim dodává podpora kamarádek, které jsou na tom úplně stejně.

Jenže vcelku dobrý dojem ze zajímavého námětu a citlivého pojetí kazí bohužel chyby v českém vydání. Zapomenutá písmena, sem tam dokonce i slova, chybějící čárky nebo nesmyslné překlepy. To dokáže zazdít i sebelepší příběh. Knihám zkrátka chyby nesluší.

Hodnocení: 55 %

Autorka: Barbora Votavová