Romeo a Julie 21. století

Láska podle Shakespeara je jednoznačně o romantice, i když vztah Daniela a Aubrey nemá na růžích ustláno. Jednou je trnem v oku pohledná Penny, která se motá kolem Daniela, jindy Matt, nejlepší kamarád Aubrey, nebo rodina Grantova, která něco před Aubrey úzkostlivě skrývá. Ostatně, Daniel také není úplně upřímný a má několik tajemství, jejichž odhalení vydá i na další pokračování knihy. Jako kdyby toho nebylo málo, sami si vše komplikují vlastními ukvapenými závěry.

Každý zamilovaný by nejraději svou radost vykřičel do světa, oni musí na rozdíl od všech ostatních mlčet a nesmí se svěřit ani svým nejbližším. Dá se však něco tak očividného jako vzájemné jiskření a téměř hmatatelná vášeň uchovat mezi stěnami kampusu v tajnosti? Důsledky vyzrazení by mohly být fatální pro kariéru Danielova otce, děkana univerzity, ale i Daniela. Nezbývá jim nic jiného než počítat dny do konce semestru a s veškerými přešlapy a nejistotami bojovat sami. Aubrey a Daniela čeká nejtěžší zkouška celého studia, když slíbí, že se budou vídat pouze v rámci seminářů.

„Co den a hodinu mi zprávu dávej, neb v jedné minutě jest mnoho dní. (Romeo a Julie, jednání třetí, scéna pátá)“

Kniha je předvídatelná jako každá druhá v tomto žánru – začíná to naprostým okouzlením a pocitem „ten druhý je určitě nedostupný“, následuje nějaký ten trapas, alkohol, a pak zvrat – celé se to rozjede a nakonec vášeň a vášeň. Tato kniha je ale důkazem, že se dá psát zamilovaný příběh i bez přehršle sexu. Koho už nudí čtení o neúnavných hřebcích a sexuálních polobozích, ale přesto by si rád dopřál romantické snění, láska mezi Aubrey a Danielem s trefnými citáty ze Shakespeara mu bude více než příjemnou změnou.

Zamyšleně se na mě zadíval. „Myslím, že bychom si měli připít na muže, který nás svedl dohromady.“
„Ty se chceš napít na profesora Browna?“
Hlasitě se rozesmál, až se mi v ruce roztřásl hrnek s kafem. „Ne, na Martina ne, myslím, že bychom si měli připít na muže, jehož slova nás druhého února svedla na University College dohromady.“