Pronásleduje tě smrt

Maya začíná věřit, že se jí drží smrt. Svou kariéru elitní pilotky ukončila chybným vyhodnocením situace a zásahem civilního vozidla v Iráku. Její sestru Claire někdo doma při loupežném přepadení mučil a zavraždil. O čtyři měsíce později před jejíma očima kdosi třemi ranami zastřelil jejího manžela Joea Burketta. O nejstaršího syna, Andrewa Burketta, přišli sice už před lety, ale jeho smrt, nešťastná náhoda, vyplouvá nyní znovu napovrch. Proč je kolem Mayi tolik mrtvých?

Maya se po všem soustředí na jediné dvě věci – ochránit svou dvouletou dcerku Lily, která je pro ni ta hlavní, a na vlastní pěst vypátrat vraha svojí sestry. Proto domů umisťuje foto rámeček se zabudovanou tajnou kamerou. Uvidí na ní něco, co si nedokázala ani představit. Uvidí někoho, koho považovala za mrtvého. Je už nejvyšší čas zapátrat v minulosti, o které se nemluví, a obchodech rodiny Burkettových.

„Dokud člověk nevidí mrtvolu, tak úplně mu to nedochází. Je to jako…“
„Jako co?“
„Jako by se to možná nestalo. Jako by možná byli přece jen pořád naživu.“

Anglický název knihy Smrt v zádech je Fool me once. Necháte se autorem také obelstít? Jednou, dvakrát, necháte ho, aby si s vámi zahrál, nebo nikomu nebudete věřit? Kdo všechno klame a co skrývá? Na rozuzlení budete muset dočíst až do úplného konce, protože do poslední stránky nebudete znát všechny odpovědi.

Smrt se jí stále držela. Snažila se před ní utéct, ale smrt jí pokaždé poklepala na rameno. Nebylo úniku. Myslím, že Maya to věděla. Myslím, že cokoliv jiného si přála, aby smrt nepronásledovala i Lily.

Na vraždy a smrt se díky hlavní hrdince Maye dočkáte jiného úhlu pohledu oproti běžným detektivkám. I přesto, že miluje zbraně a střelbu a je bývalá vojanda, je tam ženský pohled na věc, obava o rodinu a láska k dceři. Minusové body kniha získává za dvouleté dítě, které je chápavé, nevzdoruje, mluví jako pětileté, samo bez problémů usíná a ve školce vydrží bez cavyků skoro do noci, dokud máma nedokončí svá pátrání.

Americký spisovatel Harlan Coben s více než sedmdesáti miliony celosvětově vytištěných knih a překladem do 43 jazyků by neměl chybět na seznamu povinné četby milovníků detektivek. Jeho posledních deset románů získalo ocenění #1 New York Times Besteseller. A pokud nevíte, kterým z románů začít, právě vydaná Smrt v zádech je rozhodně sázkou na jistotu.

Autor: Alena Bouchalová