Příliš mnoho Greena? Určitě ne!

Když jste zázračné dítě, máte těžký život. Své by o tom mohl vyprávět Colin. Jenže být výjimečný neznamená být geniální. Ano, Colin umí několik světových jazyků, hravě dokáže z každého slova poskládat přesmyčku a zná nazpaměť skoro všechny encyklopedie, ale k čemu mu to je? Když jde o skutečný život, jsou mu veškeré informace k ničemu. Nejspíš proto taky dostal zase kopačky. Podevatenácté. Od Kateřiny XIX. Jeho nejlepší přítel Hassan, obtloustlý a neustále vtipkující muslim, popadne Colina a vydávají se na výlet. Dostanou se až do městečka Gutshot, kde se seznámí s dívkou Lindsey a její matkou Hollis, pro kterou začnou pracovat. Právě zde Colin učiní svůj první objev (heuréku): dostal už tolikrát kopačky, že se rozhodne zpracovat Teorém zásadní předvídatelnosti Kateřin, kterým chce předpovídat milostné vztahy. Colin věří, že se tím konečně proslaví a Kateřina XIX. se k němu vrátí.

Johna Greena snad ani není třeba českým čtenářům představovat. I když všechna jeho díla mají podobný styl, každý v nich najde pokaždé něco jiného. Stále jste Greenovým příběhům nepřišli na chuť? Zdály se vám možná moc tragické? Potom zkuste Příliš mnoho Kateřin. Jedinou tragédií je tady Colin, u kterého často nevíte, jestli si zaslouží úsměv, nebo facku. Je sebestředný, sobecký a myslí jen na to, jak se stát slavným. Typický greenovský hrdina, nedokonalý, otravný, ale přesto zajímavý. Chcete ho poznat a najít něco víc. Příliš mnoho Kateřin je bláznivý příběh, který vsází na vtipné dialogy mezi Colinem a Hassanem a Colinovu zálibu v cizích slovech a přesmyčkách. Nemusíte se ale bát, díky věcným poznámkách pod čarou nebudete potřebovat žádný slovník.

Když vezmete pocit prázdnoty a touhu něco dokázat, přičtete přátelství a lásku, vynásobíte ironií a humorem a vydělíte cizími slovy a anagramy, dostanete Teorém zásadní předvídatelnosti líbivosti knihy Příliš mnoho Kateřin.

Hodnocení: 87 %

Autorka: Barbora Obstová