Příběh prostého klučičího přátelství

Mandelinkův nejlepší kamarád se jmenuje Ryngolka Pingolka a učí se na piráta. Výhodou je, že piráti i chovatelé velryb mají první dvě třídy společné, a tak ti dva usednou spolu do jedné školní lavice. Jestlipak víte, co se v takové škole chovatelů velryb učí? Třeba to, že velryba je vlastně něco jako velká ryba, která ale není ryba. No a pak se v tom má člověk vyznat…

Ve škole je učitel Žabovřesk, profesor Držgrešle, profesor Elcepelce Poprdelce, profesor Potápka a velryboprofesor Pidiryba, kteří vyučují třeba hodinu rozpoznávání pokladů, zadržování dechu nebo cvičení velryb. Víte, že velryba patří do čeledi Přerostlíků? A že je i několik poddruhů jako pravá, dravá, hravá a žravá?

Doma na Mandlinku čeká kromě mámy a táty i pes Hopsa-hejsa a novým kamarádem povedené dvojky se stane čahoun Krouhátko. Kluci spolu zažijí spoustu dobrodružství, naučí se plavat, setkají se s velrybou Drobečkou, objeví na dně mořském poklad a dokonce potkají i pirátskou loď s lebkou a hnáty… A to je teprve pravé vzrůšo! A proč název Trenky vzhůru letí? Zkuste se zamyslet, těžké to není 🙂

Tahle milá knížka vznikla pro jednoho kluka Honzu, který musel ležet celý rok v nemocnici, a aby mu lépe ubíhal čas, posílala mu teta do nemocnice příběh na pokračování. Příběh prostého klučičího přátelství ho natolik zaujal, že pomáhal příběh dotvářet a stal se tak vlastně i spoluautorem. Dnes je z něj naštěstí zdravý kluk. A protože opravdového přátelství není nikdy dost, je moc dobře, že tento příběh spatřil světlo světa a nezůstal ležet zapomenutý někde v šuplíku. Knížka je moc krásně a originálně ilustrovaná, na předsádkách jsou všechny postavy z příběhu a jako originální záložka slouží překrásná velryba (za tu přidávám ještě 5 %) . Výbuchy smíchu mých dětí stvrzují, že s touhle knížkou se vážně nikdo nudit nebude.

Hodnocení: 89 %

Autorka: Lucie Červenková