Potens – skutečná rodina nebo hrozba?

Teprve šestnáctiletá autorka Marcela Remeňová po odmlce dopsala pokračování své sci-fi trilogie Osm světů, a my se tak můžeme vrátit mezi Osmisvěťany v dalším napínavém příběhu plném nečekaných zvratů, odhalení a hlavně skvěle napsaných postav.

Na konci minulého dílu se Osmisvěťané střetli se Včelím lidem v ničivé válce. Nyní, po devíti letech, se z válčení stále vzpamatovávají. Hlavní hrdinka série Lea po válce uprchla na Zemi hledat více informací o svém pravém původu a také o své skutečné rodině a rase – potens. To se na začátku jeví jako téměř nemožný (a nebezpečný) úkol, nicméně náhoda zavede Leu právě tam, kam potřebuje. K jejímu neštěstí se ovšem její dychtivá očekávání neodehrávají úplně podle představ: vlastní druh i skutečná rodina se proti ní i jejím přátelům obrací zády. Ztrácí i další velkou naději, kterou viděla ve znovuprobuzeném Harrym, jenž už bohužel není tím, kým býval kdysi…

Lea se musí rozhodnout, na čí stranu se přidat, komu věřit a hlavně jak zabránit tomu, aby v nadcházející válce zemřeli ti, na kterých jí záleží. Dokáže se postavit silným potens, kteří si v čele s královnou Morganou chtějí podrobit podřadné rasy a navrátit se do doby, kdy vládli všem světům?

Poslední kniha mladé autorky je zatím její nejlepší. Příběh je akční, postavy propracované a hloubka celého příběhu na její věk ohromující. Množství mimozemských ras a spletitý děj mohou zpočátku mást, autorka je však dokonale představí i nováčkům série. Na rozdíl od přechozích knih se tak můžeme do příběhu ponořit postupně a připomenout si všechny důležité momenty minulých dílů. I přesto, že se příběh dá číst samostatně, užijete si ho nejlépe, pokud se do série pustíte pěkně od začátku. Chcete-li sáhnout po kvalitním sci-fi příběhu, kterému nechybí sympatické hlavní postavy a akce, tak určitě zvolte po sérii Osm světů. Nebudete litovat!

Přestože měl příběh Rodiny celou trilogii ukončit, rozhodla se nás autorka ještě chvíli napínat a na velké finále se můžeme těšit v poslední knize.

Autorka: Dita Murinová