37472187

Orient-expres v audioknižní podobě

Hercule Poirot má štěstí a podaří se mu získat místo v beznadějně vyprodaném luxusním vlaku Orient-expres z Istanbulu. Jindy poloprázdný spoj je i takto mimo sezónu překvapivě plný. Cestující jsou tak různorodí, že to nepřestává Hercule Poirota překvapovat. V této velmi heterogenní skupině se najde Američanka, Švédka, Němka, Ital, ale také osobnosti jako ruská kněžna, maďarský hrabě či plukovník. Po podivné noci, ve které vlak zapadne do sněhu a kterou zazní ženský výkřik, se najde jeden cestující ubodaný a vrahem může být kdokoliv z tohoto vagónu. A nikdo z nich nemá kam utéci.

Případ je obzvláště zapeklitý a je potřeba opravdu velké soustředění a poirotovský důvtip, aby byla odhalena i ta nejmenší lež a aby byl vypátrán vrah. Kniha je v tomto směru inspirována událostí, kdy v roce 1929 zapadl Orient-expres do závějí, stroje zamrzly a všichni na palubě byli ponechání na několik dní svému osudu.

Velké množství postav mi zpočátku dělalo starost a bála jsem se, abych se v záplavě těch lidí a jmen čtených jediným člověkem neutopila, ale naštěstí se mé obavy brzy rozplynuly a příběh byl i v podání čtené knihy naprosto přehledný. Poirotovi hlas Lukáše Hlavici také slušel a jeho typické formality a jindy přehnané zdvořilostní fráze vyznívaly přirozeně. Celá kniha byla navíc bez přebrebtů a přeřeků, poslech naprosto nic nerušilo. Hudba mezi kapitolami celý audioknižní zážitek příjemně doplňovala. Dovolila mi odpočinout od příběhu, když jsem to potřebovala, dopřála mi oddych na srovnání myšlenek, jindy ve mně vzbudila zvědavost a chuť poslouchat dál.

Audioknihu mám “přečtenou” a přiznávám, že mě nalákala, abych se vypravila i na nejnovější filmovou verzi, která je právě v kinech. Chci si tak dát dohromady poslední souvislosti a i ty nejmenší detaily, které s vraždou souvisely a které jsem při poslechu zanedbávala, protože Agatha Christie to má opravdu propracované do nejmenšího detailu. Do čtení papírové knihy bych se zřejmě nikdy nepustila, ale poslech audioknihy byl příjemný zážitek.

Autorka: Alena Bouchalová