Nejen zvířata jsou krvelačné bestie

V Painters Mill, malém amišském městě, se objevilo zohavené tělo ženy, kterou před smrtí někdo brutálně mučil. Obyvatelé jinak tichého městečka jsou zděšení – během příštích pár dní se objeví i další dvě těla. Jako by se historie opakovala – vypadá to, že se vrátil sériový vrah, který místní strašil už před šestnácti lety. Jenže náčelnice policie Kate Burkeholderová ví své – vraha mladých dívek totiž v 90. letech sama zastřelila. A nebo ne?

Neskutečně naturalistický příběh autorky Lindy Castillo v sobě pojí bestiální thriller a poutavý příběh vyšetřování případu odporných vražd. Slib mlčení začíná zpříma – čtenář je vržen do příběhu jako nechtěný svědek mučení, znásilňování a na závěr zabití mladé dívky, která jen prosí, aby vše skončilo. Nic pro slabé povahy – zvlášť po ránu. Celá kniha ovšem pokračuje ve velmi podobném duchu – čtenář si možná žádá drsnější příběhy, ale někdy platí – co je moc, to je příliš.

Linda Castillo se nebojí zaběhnout do otřesných detailů mučení i zabíjení. Popisy mrtvol jsou velmi působivé – dokonce i postavy v románu mají co dělat, aby jim snídaně neskončila v klíně (a upřímně, většinou skončí), jenže vše působí tak trošku lacině – autorka se prostě snaží šokovat a zaujmout. Jenže…! Ono se to daří.

Zpočátku vše vypadá přehnaně, ale lidé také nedokáží odtrhnout oči od dopravní nehody. Podobné to je i s tímto příběhem – prostě chcete vědět, jak to bylo dál. A to je ohromné plus pro jakoukoliv knihu,nemluvě o thrillerech, se kterými se to teď v knihkupectvích jen hemží.

Jako bonus je knize i lehký úvod do života amišů – v Painters Mill je jich totiž zhruba 50 % obyvatelstva a dokonce hlavní vyšetřovatelka byla jednou z nich. A navíc nemá úplně čisté svědomí. Toto a ostatně i každý malý detail má v příběhu své pevně stanovené místo, nic zde není navíc. Příběh má už od začátku doslova vražedné tempo a překvapivě ho neztrácí ani na chvilku.

Slib mlčení je první díl v sérii, která v originále zatím čítá sedm knih. Dá se s jistotou říct, že jde opravdu o skvělý začátek. Postavy nejsou dokonalé, spíše naopak, styl, kterým autorka píše, je atraktivní a srozumitelný. Dokáže fabulovat bez větších problémů a chyb. Jednotlivé detaily jí do sebe mistrně zapadají. Možná není nutné tuto informaci připojit, ale určitě se hodí – Castillo dříve psala harlekýnky. Do jejího thrilleru to však prosáklo jen velmi lehce, takřka nepostřehnutelně. Knize prostě nic nechybí.

Autorka: Dáša Čechová

K dispozici je i e-kniha.