Může se sen stát realitou?

Naše hlavní hrdinka se s otcem stěhuje do Bostonu a začíná chodit do nové školy. Jaké je pro ni překvapení, když na hodině sociální psychologie potkává Maxe z masa a kostí. Jejího Maxe! Nic ale není tak kouzelné jako ve snu. Max se jí vyhýbá a navíc má přítelkyni. Jak je možné, že kluk, kterého si vysnila, skutečně existuje? Jak je možné, že když už se sen promítá do skutečnosti, je přesto tak odlišný? Co s tím vším má společného Centrum pro výzkum snů? Jsou Alex s Maxem jen pokusná zvířátka? Nebo je vše úplně jinak?

Snový svět, jehož jsou oba účastníci, je magický. Nic není překážkou a vše je možné! Proletět se balónem, užít si chvíle v Thajsku. Vše je dovoleno a oba si to náležitě užívají. Oproti tomu realita je nudně šedá. Ve skutečném životě mají oba povinnosti, které do snů vůbec nepatří. Max je navíc zadaný a o Alici usiluje jeho bývalý kamarád Oliver. Alice ale přesto doufá, že realitu porazí a že začne žít život, jaký si vysnila s tím, s kým si ho vysnila!

Kniha je zajímá a poutavá právě tím, jak je napsaná, popisuje sny jako místo, kde se může stát opravdu vše, kde je zábava a bezstarostnost. Kdo z nás si občas nepřál opustit všední svět a utéct do snů? Škoda jen, že snových etap je v knize poskrovnu, určitě by si zasloužily větší prostor. Hlavní postavy jsou teenageři, a tak se nebudete divit, když doporučím knížku mladším. Psychologie postav je však natolik dobře propracovaná, že ani starší ročníky nebudou zklamané.

Když se mi příběh knihy Dreamologie dostal do rukou byla jsem nadšená. Přeci jen, kdo nerad sní? Stejně tak začátek byl velice příjemný a čtivý a já byla plná očekávání. Čím víc jsem se však do knihy začítala, tím víc se kouzlo pomalu vytrácelo. Kniha má obrovský potenciál, který byl využit jen z části. Knihu jsem přečetla na jeden zátah a rozhodně to nepovažuji za promarněný čas. Jen doufám, že příští autorčin příběh bude jízda od začátku do konce.

Dagmar Garciová