2373ef45

Místo štěstí krutý konec

Geniální kvadruplegik a detektiv newyorské policie Lincoln Rhyme se českému čtenáři představil již před dvaceti lety svým prvním případem – honem na Sběratele kostí. Od té doby si jeho bystrý mozek zamilovali mnozí, a tak autor Jeffery Deaver vysílal Rhymea a Amélii Sachsovou po stopách dalších a dalších zločinců. Pátrali jsme s nimi po Tanečníkovi, Iluzionistovi, Hodináři, Viselci a mnohých dalších. Nyní přichází zcela nový zlotřilec, aby provedl svůj Ostrý řez.

Jako obvykle se ve svých recenzích Lincolnových příběhů dotknu samotného případu pouze okrajově, protože byste přišli o všechnu tu napínavou a mrazivou legraci. Snad jen malinko ochutnáme, abyste věděli, do čeho jdete. Po, v počátku uvedené, první vraždě na sebe nenechá dlouho čekat další. A navíc se zdá, že vrahovi, Dohazovači, nejde jen o smrtící zábavu, ale také o diamanty. Jak to dopadne, prozradí thriller Ostrý řez, vydaný nakladatelstvím Domino.

Jeffery Deaver i tentokrát sází na geniálního detektiva a jeho krásnou (nyní již také životní) partnerku Amélii. Přidejte další sympatické detektivy, ošetřovatele Thoma, který by nejraději všechny držel doma jako kvočna kuřata, a sžíravý humor, jímž lze odlehčit i tu nejzapeklitější situaci. Vyjde vám dokonalý thrillerový koktejl, od něhož nebudete chtít odlepit oko, ať si čas poběží, jak se mu zlíbí.

Těm, kteří objevili báječného Jefferyho Deavera až nyní, vzkazuji – nebojte se, že byste se v ději ztratili. Pátrání je pochopitelně prodchnuto i osobními životy hrdinů, ale autor rozhodně na nové čtenáře nezapomíná a všechno včas vysvětlí. Znalcům doporučuji, aby si připomněli staré případy, budou se jim dost možná hodit při odhalování tajemného vraha.

Lincoln Rhyme pomalu roztáčí kola svého nenáviděného, ale elegantního vozíku a jako ohař vyráží po čerstvé stopě. Nasedněte s Amélií do Cobry a zařaďte nejvyšší rychlost, ať mu stačíte. A pořádně se držte, i tentokrát to bude úžasná jízda.

Helena Herynková