O lese za Biltmorským panstvím se mezi lidmi vypráví ledascos.

Mluví se o lidech, kteří do něj vstoupili, a už je nikdy nikdo neviděl. Vypráví se o zarostlém hřbitově plném prázdných hrobů. Šeptá se o strašidlech a lidech, kteří na sebe umí brát zvířecí podobu.

Zdá se, že muž v černém plášti, přízračná postava, jež se po nocích plíží chodbami Biltmoru a šíří kolem sebe hnilobný zápach, přichází právě odtamtud.

Krátce nato se v domě začnou dít opravdu divné věci.

Ztrácejí se děti.

Když se Serafina – Hlavní chytačka krys – stane náhodnou svědkyní zmizení malého děvčátka, rozhodne se na vlastní pěst vypátrat, co je únosce zač. Netuší ovšem, že i jí půjde brzy o život…

Serafina a černý plášť amerického spisovatele Roberta Beattyho je knihou nabitou akcí. “Chtěl jsem svým třem dcerám vyprávět příběh o jedné odvážné a krajně neobvyklé dívce,” vysvětluje autor, pro kterého je Serafina knižním debutem. Je si proto moc dobře vědom, že udržet pozornost dětského čtenáře není nic jednoduchého, a tak se namísto rozvláčných a zdlouhavých popisů soustředí především na to, aby měl děj spád a ani na okamžik nenudil. Což se mu daří, přestože zejména v druhé polovině vyprávění vede právě přemíra akce k tomu, že příběhu místy dochází dech a ztrácí na věrohodnosti. Drobné nedostatky však autor kompenzuje schopností vzbudit ve čtenáři zvědavost. Dříve či později si tak začnete klást stejné otázky, které se honí hlavou i Serafině: Proč si tatínek nepřeje, aby o ní někdo v domě věděl? Proč se musí skrývat ve sklepě jako dva zloději? Kdo byla Serafinina maminka? Co se s ní stalo? Umřela? A proč Serafina nevypadá jako ostatní děti? Jak je možné, že v noci vidí stejně dobře jako ve dne? A kdo je u všech všudy ten podivný smradlavý chlap v černém?

Otazníků je to víc než dost, že? Pokud máte chuť dobrat se odpovědí, nezbývá vám, než knížku otevřít. Pohodlně se uvelebte, vypněte telefon, odložte tablet – v Serafinině světě, kde je elektřina velkou novinkou, beztak nebudete ani jedno potřebovat – a vydejte se spolu s dívkou s kočičími pohyby do hlubin strašidelného lesa. Když budete mít štěstí, odhalíte pravdu o záhadném muži dřív, než vás ovine svým černým pláštěm.

Autorka: Michaela Křivohlavá