Láska přes dotazník

V příběhu se setkáváme s Donem Tillmanem, který se chce oženit. Stále však tápe a najít tu „Pravou“ se zdá jako neřešitelný úkol. Tak se zrodí nápad Projekt manželka. Připraví šestnáctistránkový dotazník, který má přesně určit, jestli ta či ona kandidátka je, či není onou vysněnou. Nemá to být kuřačka a rozhodně nemá chodit pozdě. Rosie Jarmanová kouří a včas snad ještě nikdy nepřišla. Jinak je to ale velmi milá a sympatická dáma (autor této recenze by ji bral všemi deseti) a hledá otce pro své budoucí děti.

Dva víkendové dny, které jsem strávil u této knihy, byly očistným balzámem mé detektivkami brázděné duše. Projekt manželka je totiž přesně ta kniha, u které máte ten pravý „wow-pocit“. Je to kniha, kterou když dočtete a podíváte se na sebe do zrcadla, vidíte úsměv, který ne a ne mizet. Profesor Don Tillman vám možná připomene Sheldona z Big Bang Theory, ale rozhodně není jeho kopií, či parodií. Rosie je inteligentní, emotivní a trošku rozbitá z předchozích vztahů. Jejich příběh mě bavil a těšil jsem se z každé další kapitoly.

Co na Projektu manželka oceňuji ještě víc je to, jak obratně se vyhýbá klišé. Romantický příběh k ním přímo svádí a někdy dokáží shodit jinak kvalitní knihu. Projekt manželka je naopak velmi chytrý příběh podaný inteligentně a s krásným humorem. Grame Simsion, novozélandský autor, touto knihou debutoval, ale kdybych vám to neřekl, tak to ani nepoznáte. Nepřehání to s fantazií, a tak je celá milostná story lehce uvěřitelná a postavám dokonale rozumíte.

Nemějte ale velká očekávání, ty největší milostné příběhy literární historie jsou přece jen jiné. Mají přesah, společenský dopad či řeší další, velmi závažné téma. Projekt manželka je oddychová literatura a k jako takové je k ní třeba přistupovat. Pokud na toto přistoupíte, dostane se vám velkého zážitku, na který budete rádi vzpomínat.

Autor: Tomáš Fojtík

Zdroj obrázku: CC Madprime