Kniha, která neměla nikdy spatřit světlo světa

Snad každý nakladatel touží přivést k životu knihu, která otřese literárním světem a zajistí mu nehynoucí slávu. Isabel na takový titul narazila. Nehoda má všechny znaky budoucího bestselleru, úspěch je prakticky zaručen. Má to ovšem malý háček. Autor je neznámý. A jediné spojení na něj, e-mail, který napsal na úvodní stranu, nefunguje…

Každý, kdo si tento rukopis přečte, okamžitě ví, že drží v rukou něco výjimečného. Informace v knize jsou ale natolik skandální, že se někdo za každou cenu  určitě pokusí zabránit vydání. Ovšem jaká cena je příliš vysoká? Tuto otázku si bezpochyby záhy položí každý, kdo s knihou přišel do styku. Protože místo vyhlídky na světlé zítřky a bohatství je čeká boj o holý život.

Chris Pavone patří bezpochyby mezi nejtalentovanější autory thrillerů, se kterými se můžeme v současnosti setkat. Svůj um předvedl již v debutu Bez domova, za který získal nejen uznání kritiky, ale i řadu ocenění. Nyní přichází s další knihou, v níž nechává své nadání a fantazii rozehrát spletitý děj, který si dokáže získat čtenáře již od první strany.

V samotném příběhu sledujeme řadu postav, jejichž osudy se rozbíhají do několika dějových linií, všechny však mají společného jmenovatele, a tím je právě záhadný rukopis. Když k hrdinům této knihy připočteme řadu epizodních roliček, vznikne nám opravdu pěkná řádka jmen k zapamatování. Ze začátku kvůli tomu někdo může mít malý problém v orientaci. To je však asi jediná výtka.

Co si však bezpochyby zaslouží pozornost, je způsob, jak autor pracuje s napětím. Postupně poodkrývá střípky z rukopisu, a přestože tušíme, co se v něm ukrývá, stoprocentně jistí si být nemůžeme. Díky tomu nám nezbývá nic jiného, než otáčet stranu za stranou a doufat, že se dozvíme víc. Není to však jen záhadný rukopis, který dokáže upoutat pozornost. Dalším zajímavým prvkem je autorův pohled do nakladatelského světa, kde každý touží po tom, urvat si trochu té slávy sám pro sebe.

Autor: Petr Čapek