Když dokonalost nestačí

Společnost je oslabená, ale ještě nepadla. Vzpoura ovšem tahá za ty správné nitky, aby vše dopadlo tak, jak chce Kapitán. Bitva je na spadnutí a Cassia, Ky a Xander jsou její součástí, ovšem každý jinde. Cassia opět třídí – tentokrát v Centrále, Ky je pilotem ve Vnějších provinciích a Xander se vydává za medika Správce. Všem třem je jasné, že Společnost dlouho nevydrží, Vzpoura hodlá lidem ukázat, co je vlastně Společnost zač a proč by měla být svržena. Nikdo z nich ovšem není připraven na to, co se stane.

Mezi lidmi se začne šířit nebezpečný vir, který nemilosrdně zabíjí. Účinná zbraň Společnosti, co nikdy nezklame. Ačkoliv si členové Vzpoury mysleli, že mají léky, vypadá to, že vir zmutoval a protilátka na něj nezabírá. Je potřeba najít nový lék dřív, než bude pozdě. A vypadá to, že Cassia s Kyem a Xanderem mají největší předpoklady pro to, aby jej získali. Nebude to ale zadarmo.

A když se do všeho ještě připlete otázka lásky a přátelství, je o zábavu postaráno. Všichni tři se teď musí tváří v tvář postavit nové podobě světa. Světa bez zelených, modrých a červených pilulek, které se nad nimi vždycky vznášely jako hrozba. Nic nebude tak jednoduché, jak by si přáli.

Autorka opět potvrdila, že psát prostě umí. I třetí díl série v ničem nezklamal, ba naopak výrazně překvapil. Ally Condie ukázala, že i když si myslíte, že máte celý příběh prokouknutý, nakonec se ukáže, jak šeredně se pletete, protože všechny trumfy v rukou pevně svírá ona. Vývoj knihy můžete sledovat z pohledů všech hlavních postav, což jen více přidává na dramatičnosti a vy tak občas zadržujete dech, protože máte strach, co se na dalších stránkách stane. Ally nám totiž už dříve dala jasně najevo, že ne všechny naše oblíbené postavy se dočkají šťastného konce.

Výrazné negativum knihy je ovšem její občasná rozvleklost. Autorka se zbytečně zamotává do popisů a ve chvílích, kdy byste mnohem raději zjistili, co se děje, vás nechá plácat se v nedůležitých detailech. Ale taková ona už prostě je, a pokud jste si na její styl vyprávění zvykli už při prvním díle, teď vás nijak výrazně nerozladí.

Její série o zdánlivě dokonalé společnosti možná není dokonalá, přesto vás bude rozhodně bavit. Mě tedy bavila a jsem zvědavá, co si pro nás autorka přichystá příště. Tentokrát bychom se prý měli podívat do světa pod vodou a města Atlantia.

Autorka: Petra Sýkorová (Syki)

Zdroj obrázku: Facebook.com/allycondiebooks