Kdo si umí život vychutnat, ten žije doopravdy

Marta Davouze v nové knize navazuje na historky ze svého francouzského života, které si čtenáři tak moc oblíbili. Není to příběh v klasickém slova smyslu, jednotlivé epizody na sebe nenavazují. Jedná se o soubor příhod, které Marta s manželem, rodinou a přáteli zažila. Prostřednictvím knihy tak můžete i vy poznat kouzlo půvabné, i když leckdy nevyzpytatelné Bretaně. Chcete se projet na lodi a dát si vepřové kotlety s čokoládou? Nebo poznat autorčino vyvdané francouzské příbuzenstvo? Se šarmem sobě vlastním vám naservíruje čtení, z něhož čiší humor a zároveň noblesa i elegance.

Můžete s ní cestovat po Evropě, zkoumat úroveň ubytovacích zařízení nebo vystát nekonečné fronty na úřadech v Praze. Úsměv na rtech vám vykouzlí vyprávění o tom, jak Marta Davouze hledala tu nejlepší pomocnici pro úklid. Bretaňský dům manželů Davouzeových není skoro nikdy prázdný. Střídavě v něm pobývají rodinní příslušníci, přátelé nebo studenti umění. Ti všichni jsou nepřebernou studnicí vtipných historek, které jsou inspirací pro Loď v Bretani.

Marta Davouze se netají tím jak moc ji úspěch knihy Dům v Bretani překvapil. V předmluvě vyjádřila obavy, aby pokračování nebylo jen nastavovanou kaší či jakýmsi slabým odvarem. Tak toho se vůbec nemusíte bát. Tato kniha nabízí další nálož vtipných historek, jejichž laskavý humor vám připomene Ivanku Devátou nebo Hanu Parkánovou-Whitton. Také vám dokáže, že nikdy není pozdě na to, abyste svůj život obrátili o sto osmdesát stupňů a začali žít podle svého.

Autorku můžete znát i díky knihám Vypadni z mýho života nebo Zrcadlení. Díky nim jsem zjistila, jaký skvělý spisovatelský talent se v paní Davouze skrývá. Je bystrá, všímavá a inteligentní. Své postřehy a zážitky umí zpracovat lehkou rukou, díky čemuž se její knihy velmi dobře čtou.

Loď v Bretani určitě výjimkou nebude a já věřím, že si stejně jako její předchůdkyně získá své věrné čtenáře. Příjemným doplňkem, stejně jako u předchozí knihy Dům v Bretani, jsou ilustrace mladé malířky Pure Beauty, které jednotlivé příběhy velice trefně doplňují.

Autorka: Barbora Javorková