Jediný den jí změní život navždy

Allyson je „hodná holka“. Poslouchá rodiče, následuje sny, které si vysnili jiní, není zbrklá a lehkovážná, dobrodružství je jí cizí. Před nástupem na vysokou školu dostane jako dárek cestu po Evropě, která vůbec není tak vzrušující, jak slibují průvodci. Když ale v Londýně vynechá cestovkou naplánované divadlo, aby se podívala na pouliční představení Shakespearovy hry Večer Tříkrálový, je to teprve začátek jejích rebélií.

Záhadný Holanďan Willem jí po odehraném představení hodí minci. Další den ho potkává ve vlaku a za pár hodin už spolu jedou do Paříže. Jen na jeden den. Paříž s Willemem je opojná, z Allyson se stává rebelka Lulu a ačkoli o sobě ti dva vůbec nic neví, zdá se, jakoby se znali celou věčnost. Po společně prožité noci ale Willem zmizí, z Lulu se stává zase Allyson, ale do vlaku svého dřívějšího života už naskočit neumí.

Jen jeden den je kniha o poznávání sebe sama. Allyson po Paříži už nikdy nebude stejná a své nové já hledá skoro celý další rok. Možná až při druhé cestě do Francie zjišťuje, kdo doopravdy je a její místy útrpnou cestu za sebepoznáním si vychutnáte až do dna. Určitě je to knížka, která se skvěle hodí pro mladé dívky do 20 let. Ty jediné budou doopravdy schopny se s hlavní hrdinkou úplně ztotožnit a řada tuzemských i zahraničních nadšených recenzí to potvrzuje. Z pohledu teenagera bych knize nemohla vytknout ani řádku.

Já osobně jsem si užila hlavně cestování. Klidně můžete zahodit průvodce, vzít tuhle knihu pod paži a vydat se s ní na cestu do Paříže. Snad vám náhoda bude přát stejně jako Allyson. A pokud náhodou ne, najděte si vlastní dobrodružství, polibte Itala na Eifelovce, jezte každý den makronky, ochutnejte citronovou palačinku a svezte se po kanále. Na takový zážitek neexistuje pohlednice a čas prostě plyne. A až vaše cesta skončí, budete mít dveře otevřené stejně jako konec této knihy.

Autorka: Olga Biernátová