Jak rychle přijít o věneček

Bliss je docela normální vysokoškolačka, která studuje to, co má ráda a je obklopena sympatickou partou přátel, s nimiž si ráda notuje nad pivem o tom, co je v budoucnu na poli divadel může potkat. Říkáte si, že na tom není nic zvláštního. Není. Jenže Bliss má něco, čeho by se velice ráda zbavila. Panenství.

Tak nějak už si zvykla na to, že s nikým neprovozuje horizontální tango, ale přesto se tím pořád trápí. Chtěla by to už mít za sebou. Ale ten pravý ne a ne přijít. Když se to dozví její sexuálně velice náruživá kamarádka Kelsey, je rozhodnutá Bliss od věnečku pomoci. Tak ji navleče do něčeho, co by si Bliss sama na sebe nikdy nevzala, zatáhne ji do přeplněného baru a snaží se ji dotlačit k tomu, aby si náhodně vybrala nějaký mužský exemplář na jednu noc.

Bliss z toho sice není odvázaná, ale nakonec narazí na Garricka. A vypadá to, že přeskočí víc, než jen ta jiskra. Jaké je její překvapení, když se na druhý den dozví, že Garrick je její nový zastupující učitel. I když se od sebe oba snaží držet dál, dost dobře jim to nejde. Najednou má Bliss plnou hlavu někoho, s kým si nemůže nic začít, což je daleko horší, než ztráta věnečku. Pokušení je však příliš veliké.

Cora Carmack udělala díru do světa new adult žánru právě sérií Losing It, která se zaměřuje na osudy vysokoškoláků a lidí z divadelní branže. Protože je tento knižní žánr nejen u nás ale převážně v zahraničí na vrcholu, stala se autorkou bestsellerové série New York Times a USA Today. Ve svém životě toho už zvládla poměrně hodně – nudnou práci (jako třeba dělat v obchodu), zábavnou práci (jako třeba dělat v divadle), i stresující práci (jako třeba učení) a v neposlední řadě hlavně vysněnou práci (ano, psaní knih). Ráda dostává své postavy do trapných situací a hledá jim jejich lásky.

Pokud čekáte nějakou příběhovou novinku, nejspíš budete zklamaní. Autorka nepřišla s ničím, co by tu už nebylo, to však neznamená, že se její kousek čte špatně. Příběh má spád, z velkého množství postav si určitě vyberete tu svou oblíbenou a hlavní dvojice je sympatická, poťouchlá a rozhodně to mezi nimi jiskří. Kolem a kolem má tedy kniha vše potřebné pro to, abyste si její čtení užili od začátku do konce, po cestě se pěkně zasmáli a rozjímali se nad romantickými a často pěkně žhavými scénami. Ideální čtivo pro odpočinek, v němž vás nic moc nepřekvapí, jelikož průběh odhadnete už tak nějak na začátku.

Český překlad se mi líbil, protože měl šťávu, je krásně připodobněn dnešní mluvě, aniž by zabíjel polovinu stylu originálu. Jen mě mrzí, že máme v češtině název knihy v angličtině, což tak nějak nedává smysl, stejně jako rozhodnutí nepřeložit například názvy hodin v divadelním programu.

Hodnocení: 75 %

Autorka: Petra Sýkorová (Syki)