Henning Mankell: Neklidný muž

Asi byste nechtěli být v kůži komisaře Wallandera. Blíží se k důchodu, jeho osobní život není nejšťastnější, a ještě udělal velkou profesní chybu. V hospodě zapomněl svou pistoli. Rozběhlo se vyšetřování a Wallander se odebral na nucenou dovolenou. Souhra událostí ho ale vrátí zpátky k jeho práci: Jednoho dne zmizí otec jeho nastávajícího švagra, vysloužilý vysoce postavený námořní důstojník.

Wallander se pouští do rozplétání případu, vztahů a hlavně: minulosti. Odhaluje pozadí dávno polozapomenutých událostí, z doby studené války. Těsně před zmizením se mu Hakan von Enke svěřil s dávným příběhem, ve kterém studená válka ukázala svou nečekanou tvář. Do švédských královských vod pronikla sovětská ponorka a z nejvyšších míst přišel nekompromisní rozkaz: Stáhnout se a nezasahovat.

V knize Neklidný muž Henning Mankell vypráví příběh mezinárodní politiky, ale také příběh zestárlého komisaře, který je proslavený nejen svými schopnostmi a úspěchy, ale také svou kontroverzní minulostí. Henning Mankell napsal už 11 případů s komisařem Wallanderem, toto je poslední z nich. Neznáme sice předchozí vývoj této postavy, ale Mankell dovedl jeho osobnost popsat natolik dobře, že máte pocit, jako byste ho znali několik let.

Neklidný muž má všechno, co má dobrý detektivní thriller mít. Postupně odhalovaný příběh, dějové zvraty, zajímavé postavy a přesah. Před napsáním prvního příběhu s Kurtem Wallanderem se Henning Mankell zeptal: Co se to stalo se švédskou společností? Svými knihami se snaží hledat odpověď. Formou, která baví čtenáře po celém světě.

Open publication – Free publishingMore host

O autorovi

Postavu Kurta Wallandera vytvořil Mankell na počátku 90. let slaví s ní úspěch nejen ve svém rodném Švédsku. Kriminální případy z jeho románů jsou vždy zprávou o problémech švédské společnosti – stoupající násilí, rasismus a další jevy známé po celém světě.

Henning Mankell je také herec, divadelní režisér a manažer. V českém překladu vyšly už dvě jeho knihy – Číňan z roku 2011 a Mrtví ve člunu z roku 2005. Založil filmovou společnost Yellow Bird, která produkuje filmové adaptace jeho vlastních románů (zatím devět filmů s Kurtem Wallanderem) i děl Stiega Larssona a Joa Nesbøho.

Hodnocení: 80%