7d9f1ac8

Dokonalý lék na splín

Americká spisovatelka Kimmery Martinová vystudovala medicínu a dodnes se svému oboru věnuje. Pracuje jako lékařka záchranné služby, s manželem vychovává tři malé děti, a když jí to čas dovolí, píše knihy a recenze. Román pro ženy Srdcová královna vydalo nakladatelství Ikar a vy se můžete těšit na inteligentní čtení pro dospělé ženy, které už dávno nemají hlavu v oblacích. Srdcová královna není sladkobolná romance, kde je vše tak, jak bychom si přáli. Naopak.

Martinová využila řadu věcí z psychologického thrilleru, a tak se připravte na pořádnou dávku napětí a téměř detektivní zápletku. Srdcová královna je příběh inspirovaný životem s postavami odkoukanými v realitě. Zadie a Emmě budete věřit každé slovo a nebude vám činit problém vžít se do jejich kůže. To, zda jde o sympaťačky a kladné hrdinky, nechám raději na vás. Nebudu vám nic podsouvat a je možné, že vaše postoje k nim se během čtení radikálně změní. Srdcová královna je hodně psychologická, velmi niterná a až nepříjemně upřímná.

Zadie a Emma se střídají ve vyprávění a chronologické pasáže se prolínají s pasážemi retrospektivními. Všechno se točí kolem starého hříchu. Jedna z hrdinek v sobě dusí temné tajemství, ale protože vám budou informace o svých životech dávkovat postupně, bude vám trvat dlouho, než se dovtípíte, o co šlo. Velkou roli tu má atraktivní lékař Nick, u kterého byly obě hrdinky kdysi na praxi. Nick se po dlouhých letech objeví v jejich životech a Zadie a Emmu zachvátí panika. Ač mají rozličné důvody, ani jedna se s ním nechce setkat.

Srdcová královna je čtivý román o lásce a o všem, co z nás dělá lidské bytosti. Ne všechno je tu zalité sluncem, a ne každý se chová tak, jak by se chovat měl. I ti největší klaďasové dokážou ublížit a dobré úmysly můžou napáchat spoustu zla. Zadie a Emma se neliší svým životním stylem, ale jejich smysl pro morálku je diametrálně odlišný. Obě si snaží namluvit, že by pro svou kamarádku skočily do ohně, ale co když jsou to jen pouhé řeči?

Srdcová královna je plná emocí a znepokojujících otázek. Zadie a Emma si nesčetněkrát sáhnou až na dno, a až příliš často budou konfrontovány se svými skutky. Scény z nemocničního prostředí jsou vypjaté, zatímco scény z domácího prostředí jsou plné vlídného a laskavého humoru. Styl vyprávění připomíná dávné, téměř až pohádkové, příběhy a působí jako pohlazení po duši. Kimmery Martinová ví, po čem čtenářky touží, a tak jim toho dopřála měrou vrchovatou.

Máte-li splín, nebo jste se zklamali v lidech, vřele vám Srdcovou královnu doporučuji. Možná že není tak sladká, jak by mohla být, ale zaručeně vám vlije optimismus do žil a vy si uvědomíte, že svět je docela prima místo k životu.

Veronika Černucká