Do Hollywoodu na přilepšenou

Bobby (Jesse Eisenberg) potřebuje změnit prostředí. Bronx se nezdá býti vhodný, ostatně, jediný, komu se v jeho rodině očividně v tamních poměrech daří, je jeho bratr Ben (Corey Stoll), gangster, který rád řeší věci jednoduchým (leč pro ostatní dosti krvavým) způsobem. Bobby odcestuje za strýčkem Philem (Steve Carell), ten totiž dle slov matky představuje vůbec nejúspěšnějšího člena famílie. Phil pracuje v Hollywoodu coby agent filmových hvězd. Bobbyho si tento nový svět získá docela rychle, mnohem snadněji však propadne kouzlu Philově asistentce Vonnie (Kristen Stewart). Na šťastný romantický příběh však nebudou všechny okolnosti připravené…

Potěšit se novým Allenem představuje již tradiční rituál. S ohledem na množství titulů se zdá být zcela logické, že kvalitou si tento již legendární filmař odzkouší vzlety i mírné nadnášení, vyloženého zklamání se však stěží můžeme dočkat. Café society i díky přitažlivosti výpravy (film se odehrává ve 30. letech) a opět podmanivému soundtracku působí příjemně, svěže a Allen navíc ví, jak čas od času vhodit do cesty vtipnou hlášku či (především) situaci – v tomto případě například skvělou scénu s prostitutkou začátečnicí. Dobové reálie má dobře odkoukané, žánrová pravidla nacvičená, takže film tiká jako švýcarské hodinky. Dokonce v tom dobře seřízeném „stroji“ neubil ani rodící se lásku, ve svém vyznění vlastně nešťastnou, kdy závěrečná scéna má ambici zůstat v myslích mnohem déle, než do doby, kdy přijde Allen s novým filmem.

Film by si proto zaslouží velmi solidní hodnocení, ačkoliv vás rozhodně už ničím nijak nepřekvapí. Pokud však, stejně jako já, trpíte naprostou averzí vůči Jesse Eisenbergovi, budete mít co dělat, abyste si svůj osobní postoj odstavili stranou a nenechali si tak kazit podívanou. Ano, je to tak. Café society je záležitost, která rozhodně může pobavit, potěšit i dojmout, jen pozor, jestliže si také myslíte, že Eisenberg umí zejména přehrávat, než hrát. Jeho úpěnlivá (snad až křečovitá) snaha působit jako neurotický Woody Allen by si zasloužila ledovou sprchu. (A pokud si vzpomenete na jeho Jokera, kdy se zase Eisenberg snažil být stejně tak dobrý jako Ledger, budete se jistě – jako já – chtít dalším filmům s tímto hercem vyhýbat.)

Nezbývá než doufat, že si Allen pro další projekty zvolí jiného hlavního představitele, u ostatních mu to v případě Café society vyšlo moc dobře.

Hodnocení: 75%