Dá se vzlétnout s Potrhanými křídly?

Sedmnáctiletá Josie přišla do města „velké pohody“ jako malá holčička. S matkou, která se ale jako matka nikdy nechovala a nikdy nedodržela to, co slíbila. S velkou podporou bordelmamá Willie, nejvlivnější osoby ve Čtvrti plné špíny, prostitutek a zlodějů, se Josie postavila na vlastní nohy, našla si byt, práci. Ale chtěla by studovat. Jenže dokáže roztáhnout svá potrhaná křídla a vyrazit svým snům naproti, nebo se od „cejchu“ dítěte prostitutky nikdy neodpoutá?

Po černobílé křehké atmosféře se v druhém románu nadějné americké spisovatelky ocitáme v diametrálně odlišném prostředí – New Orleans, 50. léta, barvy. Všude barvy. Barvami hýří jednotlivé postavy i celá atmosféra knihy, zábava, saxofony, luxusní party… Trochu jako bychom se ocitali ve společnosti z Velkého Gatsbyho. Jen na té druhé straně barikády, kde je trochu špíny, ale také mnohem víc zábavy.

Autorka mluví o psaní Potrhaných křídel (v angličtině):

Ačkoliv se zdá, že se prakticky celou dobu nic neděje, ve výsledku to vlastně vůbec ničemu nevadí. Ruta Sepetysová totiž opět ukazuje, že je velice schopnou vypravěčkou, která vtáhne mezi řádky s minimem skutečné akce. Potrhaná křídla jsou jejímu debutu na hony vzdálená, a přesto jsou stejně skvěle napsaná a plná emocí. Ke konci navíc události naberou takový spád, že se jen stěží od knihy odtrhnete. Příběh Josie vás polapí a chytí za srdce.

Pokud jste četli V šedých tónech, pak věřte, že i Potrhaná křídla se vám budou zamlouvat, byť jsou v zásadě úplně jiná. A pokud ještě s Rutou Sepetysovou nemáte zkušenosti, koukejte to napravit třeba právě Potrhanými křídly!

Autorka: Alžběta Široká