77938d7d

Colleen Hooverová představuje českým fanouškům bestseller Na obtíž

Rodinu Vossových byste jen stěží označili za normální. Žije ve zrekonstruovaném kostele, nemocná matka bydlí v suterénu a otec obývá zbytek domu se svou novou manželku. Sourozenci si navzájem moc nerozumí a raději se jeden druhému vyhýbají. I přes špatnou pověst se ale Vossovi snaží navenek působit spořádaně a předstírat perfektní rodinu. Až na Merit… Merit sbírá trofeje, které nevyhrála. Když se vydá do místního bazaru, narazí tam na Sagana, který jí okamžitě učaruje. Jenže to má háček. Meritin nový objev je zadaný a jeho přítelkyní není nikdo jiní než její dvojče Honor.

Colleen Hoover svými předchozími bestsellery nasadila vysokou laťku, kterou se jí novinkou Na obtíž bohužel překonat nepodařilo. Námět měla, dalo by se říci, přímo výborný – hlavní hrdinka se zamiluje do přítele své sestry. Vytěžit z něj však autorka mohla mnohem více. Ústřední motiv začíná autorka rozvíjet až v poslední třetině knihy, do té chvíle spíše popisuje každodenní dění v rodině Vossových, bez kterého by se občas čtenář obešel.

„Každá chyba si nezaslouží následek. Některé si zaslouží jen odpuštění.“

Novince Na obtíž pak příliš nepřidává ani přehršel postav, jež se v knize objevují. O každém jednom členu rodiny dostává čtenář průběžně kusé informace, které si později musí sám spojit, což může vést ke ztrátě orientace mezi jednotlivými postavami. Nemluvě pak o těch hlavních, s nimiž se člověk jen těžko sžívá. Na rozdíl od autorčiných předchozích v České republice vydaných knih je pak Na obtíž určeno spíše mladším čtenářkám, a to i přestože by věk hlavních hrdinů napovídal spíše opak. Především pak chování Merit by se v některých situacích dalo považovat až za příliš dětinské…

Menší plus Colleen Hoover patří za neopomenutí vážného problému (kvůli neprozrazení části příběhu nebudeme blíže specifikovat), se kterým se dnes nejen mládež potýká. Kromě jiného pak na vyprávění demonstrovala, co vše může zavinit špatná komunikace v rodině.

„Tolik lidí sní o tom, že budou žít v domě za bílým laťkovým plotem. Jenomže netuší, že něco jako dokonalá rodina neexistuje, bez ohledu na to, jak dokonale bílý ten plot je.“

Pokud jste fanoušky Coleen Hoover, určitě vám v knihovně nesmí chybět ani tato novinka. Jestli však uvažujete nad koupí své první knihy od této autorky a nepatříte do věkové skupiny kolem patnácti let, sáhněte spíše po Odvrácené tváři lásky nebo loňské novince Námi to končí.

Andrea Štipčáková