City mohou otevřít i přísně střežená dvířka

Wren Connollyová by si jako každá sedmnáctiletá holka mohla lámat hlavu nad tím, jestli ji konečně pozve na rande kluk, na kterého už dlouho dělá oči, či jestli zvládne nadcházející test z matematiky. Jenže Wren ve svých dvanácti zemřela, a pak vstala z mrtvých. Po 178 minutách. Stala se z ní resetka. Nebezpečný voják, co nic necítí a plní rozkazy bez zbytečného odmlouvání. Tedy alespoň do chvíle, kdy se v její jednotce objeví nováček, jenž se odmítá podvolit všem pravidlům. A Wren nesnáší, když někdo nedodržuje, co se mu řekne.

Callum Reyes byl totiž mrtvý pouhých 22 minut. Zůstalo mu tak až přespříliš lidských emocí. Nezvládá vojenský dril, na všechno má hloupé otázky a kdovíproč si vybral zrovna Wren jako objekt svého zájmu. Wren to není moc příjemné, ale nakonec dokonce souhlasí s tím, že si ho vezme pod svá trenérská křídla a tu jeho lidskost z něj vybije.

Jak to tak ale vypadá, společně s nováčkem se do jednotky vkrade i něco podivného. To něco začne ovládat mysl níže postavených resetů a mění je v krvelačné zrůdy bažící po mase a krvi… Brzy se ukáže, že Wren bude muset přehodnotit pohled na vše okolo – dokonce i na sama sebe.

Amy Tintera vyrůstala v Austinu v Texasu, na Texas A&M University získala titul z žurnalistiky a na Emerson College pak další z filmu. Po škole se přestěhovala do Los Angeles, kde zjistila, že ji práce ve filmovém průmyslu moc nebaví. I proto se rozhodla vrátit ke své první lásce – ke psaní. Reset je její knižní prvotina, která si v zahraničí získala poměrně silnou fanouškovskou základnu.

Autorka nepřišla s ničím, co by tu už nebylo. Příběh postavila na poměrně jednoduché zápletce, z které častokrát neuvěřitelně čiší řada klišé. To ovšem nemění nic na tom, že všechno skvěle funguje a vy tak hltáte jednu stránku za druhou s připitomělým výrazem na tváři a čekáte, co se bude dít dál. Ano, jak už samotná anotace knihy napovídá, kromě akčnosti přináší kniha i jistou dávku romantiky. Ne takové, kdy by jeden bez druhého nemohl žít, ale takové příjemné, co vám projasní den.

Ačkoliv je o hlavní hrdince řečeno, že by neměla mít žádné city, po pár kapitolách je vám jasné, že Wren přece jen nějaké má. Těžko říct, jestli takhle autorka zamýšlela čtenáři ukázat postupné probouzení, anebo se prostě jen nechala unést, aniž by nad tím více uvažovala. Wren vám tak někdy svou nabubřelostí může lézt na nervy, ale všechno jí rádi odpustíte… protože vás bude opravdu zajímat, jak se to vyvine dál. Calluma si naopak oblíbíte hned od začátku, i když i on vám občas bude pít krev. Amy však svým postavám nedává nic zadarmo a nebojí se přijít s překvapivými zvraty.

Kniha neušla ani zájmu filmařů. Práva ke zfilmování získalo FOX 2000 a v současné době pracuje Lindsay Devlin na scénáři. Jestli se ovšem filmu časem dočkáme, se teprve uvidí. Na tento rok má autorka v plánu vydat druhý a také závěrečný díl série, který bude tentokrát vyprávěný z pohledu obou hlavních aktérů příběhu. Přestože dříve fanouškům řekla, že má ráda milostné trojúhelníky, pro své postavy nic takového neplánuje a tak můžou být čtenáři docela klidní. Těšit se prý máme na další dávku pořádné akce.

Autorka: Petra Sýkorová (Syki)

Zdroj obrázku: Amytintera.com