Bude America první a Maxon jediný?

A těch překážek je opravdu hodně. Rebelové nadále útočí na královský palác, svou agresi navíc zaměřují i na rodiny dívek ze Selekce či kast, ze kterých soutěžící pocházejí. Mezitím houstne atmosféra i v paláci. Maxon se stále více staví na odpor svému otci, když Americu drží v soutěži i přes její vzpurné chování, král se ji snaží zastrašit a přimět k poslušnosti. To by ale nebyla Mer, aby nejednala podle svého rozumu. A tak činí i ve vztahu s Maxonem, často navíc velmi impulzivně.

Vydrží princi Maxonovi jeho zamilovanost i přesto, že se s Americou často hádají a stále před sebou skrývají různá tajemství? Princ navíc čelí i velkému tlaku – Selekce se protahuje a jméno budoucí královny chtějí znát a ovlivnit jak král, tak rebelové i prostý lid. Jenže stejně jako má stále na výběr Maxon, i America se Aspena ještě nadobro nevzdala…

V posledním díle trilogie se konečně dozvíte, jak dopadne milostný trojúhelník mezi Americou, Maxonem a Aspenem, který je díky Selekci čím dál více ovlivněn i ostatními soutěžícími dívkami. Stejně jako v prvních dvou knihách se hlavní dějová linka věnuje rozporuplnému vztahu Americy a Maxona, přesto dostávají více prostoru i politické záležitosti a čtenář se dočká také potřebné (i když malé) dávky akce. Na druhou stranu mi tohle spojení přišlo poněkud těžkopádné a kniha se mi tak četla hůře než předchozí díly, které řešily hlavně Selekci a samotný vztah hlavních postav.

Šťastné i méně šťastné momenty se střídají každý den – tentokrát se však America nezabývá jen životem v paláci, který pro ni zůstává těžký hlavně kvůli jejímu vztahu s králem, ale musí čelit i problémům ve své rodině a celé zemi. To děj několikrát zavede mimo královský palác a tím ho okoření.

První potěší čtenáře, kterým se sice předchozí díly líbili, ale uvítali by v příběhu i další zápletky – je třeba si odpočinout od věčného hašteření mezi soutěžícími, Americou a Maxonem. Od romantiky a řešení vztahů se ale autorka zase tolik neodpoutala. I proto zůstává děj spíše předvídatelný (což je ovšem už od samotného začátku prvního dílu). Přesto se mi kniha líbila, jde totiž o milou oddychovku, kterou si můžete vychutnat nad šálkem kávy a díky mladým hlavním postavám spolu s nimi prožívat první lásky a jejich útrapy.

Autorka: Michaela Vavřinová