56,8 kg, 3 skleničky alkoholu, 5 cigaret, 759 kcal

Deník Bridget Jonesové je úsměvný příběh vyprávěný formou deníkového záznamu o životě třicetileté single, která se na jedné straně snaží stát úspěšnou, vyrovnanou a silnou ženou, a na straně druhé nechce nic jiného, než najít si konečně hodného chlapa. Kniha humorně líčí problémy osobního rázu, se kterými se v dnešní době jistě identifikuje řada žen, a ukazuje ženský pohled na vztahy se vší jeho rozpolceností. Kdyby to nebylo tak vtipné a Bridget tak roztomilá, bylo by to vlastně hrozně smutné.

Ti, kteří Bridget znají, mi jistě dají za pravdu: Bridget se dá číst, poslouchat a sledovat znovu a znovu. Její humor neomrzí, známé pasáže se nestávají nudnými, naopak se na ně člověk těší a vždy se najde něco, na co již člověk pozapomněl. Kdybyste váhali, jestli si snad ještě ke knize a filmu pořídit i audioknihu, určitě to udělejte. Jen vám radím, neposlouchejte Bridget v hromadné dopravě, protože lidé se na vás pak divně dívají, když se začnete znenadání nahlas smát. Já si pro jistotu vzala tlustý šátek, aby tlumil mé výlevy.

Kniha, film a nyní i audikoniha tvoří dokonalý celek, provázaný v českém prostředí hlasem Martiny Hudečkové. Ta se již s Bridget sžila tak dokonale, že jinou Bridgit si ani nedokážu představit. U některých herců, nebo postav můžeme spekulovat, který dabér se k nim hodí lépe, ale u Bridget ne. Martina je Bridget a Bridget je Martina. Alespoň pro mě a věřím, že i pro mnohé další. Navždy zůstane hlasem Bridget Jonesové. Její přednes je díky tomu v audioknize skvěle procítěný a výborně vystihuje všechny Bridgetiny nálady a emoce. Intonace skvěle zachycuje Bridgtina rozpoložení a člověk si velmi snadno dokáže představit, jak se asi hrdinka zrovna tváří. Situace jsou vykreslovány tak dokonale, že si připadáte, jako byste se jich přímo účastnili.

Bridget potěší všechny – ty, kteří se momentálně nacházejí ve vztahovém vzduchoprázdnu, ty, kteří už ji léta znají, a proto milují, ty, kteří ji ještě neznají a o to milejší bude jejich setkání, ty, kteří se chtějí jen usmát nad životem jedné třicítky.

Autorka: Markéta Frydecká