d8676a36

Padne temná věž?

Minulý týden vtrhl do kin dlouho očekávaný fantasy film Temná věž. Adaptace knih Stephena Kinga se vždy setkávají s obrovským diváckým i mediálním zájmem a jinak tomu není ani v tomto případě. Režie se ujal zkušený Nikolaj Arcel, který v minulosti pracovat na velkofilmech jako jsou Muži, kteří nenávidí ženy či Vzkaz v lahvi. Pod scénář se pro změnu podepsal zkušený fantasy scénárista Akiva Goldsman a také Jeff Pinkner.

Na samém začátku se setkáváme s jedenáctiletým Jakem, kterého od smrti otce pronásledují noční můry a zlé sny. V těch se pravidelně setkává s tajuplnou věží, mužem v černém a zkušeným pistolníkem. Nikdo však nevěří, že by něco takového mohla být pravda a skutečně se dít. S celým světem se však krátce na to začne dít něco zvláštního a nejen Jake procitne. Temná věž vážně existuje. Nezbývá mu nic jiného než v sobě probudit hrdinu a společně s pistolníkem Rolandem vesmír ochránit před oním Mužem v černém.

Tvůrcům filmu se nádherně podařilo vykreslit fantastický svět, ve kterém Roland žije. Ten velmi připomíná ten náš nicméně s až dystopickou či postapokalyptickou atmosférou. Kombinace tohoto světa s temnou magií a téměř westernovými pistolníky sice může znít trochu netypicky a zvláště, ale ve finále tvoří velmi pěkný a originální celek.

Diváci, kteří za sebou zatím nemají knižní předlohu, budou dle mého názoru taktéž spokojeni. Akce a dobrodružství Temná věž nabízí ve velkém a nechybí ani občasný humor. Mínusem může být pouze to, že film nijak nevysvětluje podstatu samotné temné věže, důvod proč Walter chce celý vesmír zničit a ani nic z historie pistolníků. Vůbec se ale nebojte toho, že byste se v příběhu ztráceli. Krom pár bodů je Temná věž dobře pochopitelná a zábavná.

Milovníci speciálních efektů si též přijdou na své. Ty se totiž opravdu povedly. Za zmínku stojí například finální bitva, při které se doslova tají dech.

Herecké obsazení má ode mne malé bezvýznamné mínus. Matthew McConaughey mi do celého tohoto příběhu absolutně neseděl. Možná to je pouze osobní preference, ale kdykoliv se Matthew objevil na scéně jako Walter, viděla jsem v něm jeho postavy z o něco starších filmů, jako jsou Bláznovo zlato, Jak ztratit kluka v deseti dnech, Svatby podle Mary anebo Sahara. Myslím, že záporné postavy mu nejdou a asi ani nikdy nepůjdou.

Pokud se vše vydaří, bude nás v příštím roce čekat televizní seriál, který se zaměří právě na ty části příběhu, které ve filmu scházely a to na historii a minulost pistolníků. Idris Elba by se v něm měl částečně objevit také. Zdali se ale natočí i filmové pokračování Temné věže, je stále ve hvězdách.

Autorka: Lucie Želenská